Spongebob:

Spongebob:

Friday

Allah Maha Pengasih

Assalamualaikum,
Baru baru ni aku rajin sembang dengan orang yang kita panggil, berilmu. Kerja nak share ilmu dia je, bagus la. Tak kedekut ilmu.
Bukan nak kata yang lain tak berilmu, cuma ala kadar dan itu pun cukup baiknya.

Aku ada bercerita tentang aku-
I want to pause everything because I feel like I have to fix my relationship with The Creator. So I did. Susah jugak la, because I've been used to do things that shouldn't do, things that The Almighty would be mad. Tu semua hasutan Syaitan, dan iman aku memang lemah.

Dan sekarang aku sedar banyak benda yang aku masih tak tahu, dah la banyak, rasa macam terlambat pun ada. Tapi, Dia lagi mengetahui perangai aku. Kata orang yang berilmu tu pula, aku dihantar sekolah yang kita panggil terdedah dengan pelbagai. Jadi, aku mungkin terikut dengan perangai yang tak baik, mungkin terbawa bawa sampai aku sedar sekarang. Dan bila aku terdetik hati nak ubah, mungkin jalan untuk aku lebih senang. Katanya la. Sesungguhnya kot mana pun, Allah lagi tahu.

Kata orang berilmu tu lagi, orang orang yang dibesarkan di dalam sekolah yang tidak terdedah langsung dgn pelbagai, dorang takkan ada nafsu nak cuba benda benda yang tak patot. Jadi, bila dah tiba masa untuk dorang langkah ke College ke University ke, iman dorang terganggu. Banyak hasutan syaitan. Dan sebabtu ada je orang yang dulu kita kenal baik orangnya, bila besar, jadi sebaliknya.  May Allah protects us all.

Jangan berhenti cari ilmu. Ilmu takkan berjalan dekat kita sendiri je, kita yang mencari ok?

But remember, in your life, you've given a choice for yourself. Either you choose for the best, or the worst, you will need to choose one. Though the best or worst has its own reward, you'll have to make a choice.

Dan sebenarnya yang penting, Allah Maha Pengasih. Dia sayang dekat kita, minta minta lah doa supaya selalu dilindung olehNya. Jangan biar orang lain doa untuk kita je, usaha sendiri pun penting. I believe everyone has its own time to change, we could only pray and sabr.

Yang baik datang dari Allah, yang buruk datang dari saya sendiri. Forgive me.

No comments:

Post a Comment